GUIDE ON HOW TO STYLE ASIAN STRAIGHT HAIR [1AHAIRCELS GTFIH]

goo25

goo25

side profile-cel
Joined
Mar 10, 2023
Posts
4,484
Reputation
2,861
This Tutorial Is for a Fringe, i don't know if this works for other hairstyles.

PRO:
Looks Better and more Natural than a Perm, doesnt damage your hair as much as a Perm.
Cons:Styling requires a bit of dedication, the hold is not perfect.

My hair before:
IMG 20240711 042430


My hair After:
IMG 20240711 041201


What to ask to your barber:

Ask for a Fringe and most importantly ask him to texturize your hair with texturizing methods(point cutting, feathering razor etc.)
I personally ask for a low taper with minimum bulk but u can ask for a low/mid fade too, i suggest to not leave too much bulk if your hair Is very thick and straight like mine cause It Will look shit After 1 week.

What do you Need:
Sea salt spray ,Matte clay(optional),Texture Powder(optional) Blow drier, Diffuser.

How to style:
After washing your hair, shake your bottle and spray some Sea salt into your hair (i personally spray around 9-10 spray), then Blow dry with diffuser in scrunch motion doing circular motions, i personally style the top with a diffuser and the front without.
Video example:
 
Last edited:
  • +1
Reactions: future_ and Earth Dollar
didn't know you were asian
 
  • JFL
Reactions: nathan and goo25
Personally I find glue works better than Matte clay.
 
  • +1
Reactions: goo25
also a1 hair is brutal tbh

just flat hair
 
  • +1
Reactions: goo25
also a1 hair is brutal tbh

just flat hair
yes and when it's very thick like mine, it's even harder to style cause they're heavy as fuck and flatten out
 
  • +1
Reactions: Earth Dollar
Personally I find glue works better than Matte clay.
gooks are allergic to glue, just like they are allergic to building muscle
 
  • +1
Reactions: Diligent
yes and when it's very thick like mine, it's even harder to style cause they're heavy as fuck and flatten out
sounds rough

are you south Asian then?
 
  • JFL
Reactions: goo25
@mrriceguyreturn i tag u cause u the only Active asian i Remember :lul:
 
just wondered since you have very dark hair
i dont know how i ended up with this shit lol
My dad had 3A hair and my mum like 1C.
when i didnt know how to style my hair everyone told me i looked asian
 
  • +1
Reactions: Earth Dollar
i dont know how i ended up with this shit lol
My dad had 3A hair and my mum like 1C.
when i didnt know how to style my hair everyone told me i looked asian
maybe someone got cucked?
 
  • JFL
Reactions: goo25
over when it rains / pool / sleepover

Just get a perm boyo
 
i dont know how i ended up with this shit lol
My dad had 3A hair and my mum like 1C.
when i didnt know how to style my hair everyone told me i looked asian
Italian and being called by everyone "you look asian" is the most brutal shit ever
 
  • +1
Reactions: goo25
Italian and being called by everyone "you look asian" is the most brutal shit ever
cause i have hispanic/med pheno like chico that looks 10% asian so having asian hair made me look asian
 
i dont know how i ended up with this shit lol
My dad had 3A hair and my mum like 1C.
when i didnt know how to style my hair everyone told me i looked asian
Asian genes are a lot more widespread than people think, it’s just that the genes are so recessive they rarely show.

That’s also why sometimes u will have a friend who says he is white but has Asian/Wasian AF looking eyes.

IMG 6887
 
Last edited:
  • +1
Reactions: goo25
Asian genes are a lot more widespread than people think, it’s just that the genes are so recessive they rarely show.

That’s also why sometimes u will have a friend who says he is white but has Asian/Wasian AF looking eyes.

View attachment 3026230
i have chink eyes but not monolid ones only the shape
 
This Tutorial Is for a Fringe, i don't know if this works for other hairstyles.

PRO:
Looks Better and more Natural than a Perm, doesnt damage your hair as much as a Perm.
Cons:Styling requires a bit of dedication, the hold is not perfect.

My hair before:
View attachment 3024246

My hair After:
View attachment 3024235

What to ask to your barber:

Ask for a Fringe and most importantly ask him to texturize your hair with texturizing methods(point cutting, feathering razor etc.)
I personally ask for a low taper with minimum bulk but u can ask for a low/mid fade too, i suggest to not leave too much bulk if your hair Is very thick and straight like mine cause It Will look shit After 1 week.

What do you Need:
Sea salt spray ,Matte clay(optional),Texture Powder(optional) Blow drier, Diffuser.

How to style:
After washing your hair, shake your bottle and spray some Sea salt into your hair (i personally spray around 9-10 spray), then Blow dry with diffuser in scrunch motion doing circular motions, i personally style the top with a diffuser and the front without.
Video example:

Mirin bump tysm bhai
 
  • +1
Reactions: goo25
IMPORTANT: IF ITS VERY HOT OUTSIDE, USE ANOTHER PRESTYLER(LIKE MATTE CLAY) CAUSE YOUR SEA SALT SPRAY WILL GET DRY IF YOU SWEAT TOO MUCH
 
It doesnt lol at least 50% of ppl styles their hair it's not like only Who does this styles their hair
Ur kidding urself

Most people shower, shake it around a little bir and rhere good to go

Imagine spending more than 20 seconds on ur hair in the morning as a dude jfl
and also perm looks unnatural and goofy as fuck
IMG 3409

Ur hair doesnt look that good for that much work bhai
 
Ur kidding urself

Most people shower, shake it around a little bir and rhere good to go

Imagine spending more than 20 seconds on ur hair in the morning as a dude jfl

View attachment 3027498
Ur hair doesnt look that good for that much work bhai
most of my friends style their hair with a round brush to get a fringe

literally looks better wtf is this
 
most of my friends style their hair with a round brush to get a fringe

literally looks better wtf is this
Lmao ig it depends on region

If u get a perm done right it wint look like shit
 
  • +1
Reactions: goo25

Similar threads

Users who are viewing this thread

Back
Top