Which surgeon would be the best for BSSO + Genio

D

Deleted member 6873

.
Defrancq, Zarrinbal or Ramieri?

cheap local surgeon and get computer imaging to show them how much advancement you want

• Hmm...
Reactions: Deleted member 1751
jfl u need bsso?

jfl u need bsso?
i have an overbite of 7mm lmao.
And although just Genio can help a ton i still wanna have it fixed for optimal results!

• +1
Reactions: oatmeal
And although just Genio can help a ton i still wanna have it fixed for optimal results!
oh I see

yeah u should fix that then. also if u have an overbite u probably need lf1 and ccw, but idk ur specific circumstances.

oh I see

yeah u should fix that then. also if u have an overbite u probably need lf1 and ccw, but idk ur specific circumstances.
nah ppl like @Pumanator can agree my forward growth isnt the problem, so i prefer not torturing myself with bimax tbh

• +1
Reactions: Pumanator and oatmeal
nah ppl like @Pumanator can agree my forward growth isnt the problem, so i prefer not torturing myself with bimax tbh
they told me bimax was optional jfl, and im quite sure my jaw looks worse than u ill pm

Yeah u want the beginning of your chin at the same plane as your browride and the end of your chin a little bit further. If the beginning of the chin is behind your browridge you are a bimax candidate.
See these photos:
1588879826202

Slayer is still a little bit recessed:
Incel 1024x510

Someone with a little bit more forward growth:
Screenshot 20210108 150106 YouTube

Your jaw width is also fine. That should be around 90% of your width face. With masc. Of the jaw face width is really important. The wider the face the more masc jaw you can have for harmony.
Screenshot 20210108 150703 YouTube

Your face forward growth and width seems fine. The morp you send me gave you a little bit more masc. Cause of bigger chin.

• +1
Reactions: Deleted member 6873 and oatmeal
As for surgery. Some users here went to Ramieri and got good reviews with him. I dont know anything about Zarrinbar. Defranq isn't talked here alot and don't got good before and afters on his site and doesn't advertise that much. One user here got bad experience with Defranq. He may have good before and afters on his laptop.

Also one user here got bad experience with an Italian surgeon. Doesn't say the name. Problem was that the advancement of jaw wasn't visible.

Defranq seems a good jaw surgeon, but he is conversative and may lack the aesthetic aspect of a good plastic surgeon. I would say Ramieri is the best aesthetic surgeon in the list.

I have never read anything about Zarrinbar.

• +1
Reactions: lutte, oatmeal and Deleted member 6873
Yeah u want the beginning of your chin at the same plane as your browride and the end of your chin a little bit further. If the beginning of the chin is behind your browridge you are a bimax candidate.
See these photos:
View attachment 917585
View attachment 917586
View attachment 917587
Your jaw width is also fine. That should be around 90% of your width face. With masc. Of the jaw face width is really important. The wider the face the more masc jaw you can have for harmony.
View attachment 917592

Your face forward growth and width seems fine. The morp you send me gave you a little bit more masc. Cause of bigger chin.
Nah my chin is still infront of my browridge

• +1
Reactions: oatmeal
Also one user here got bad experience with an Italian surgeon. Doesn't say the name. Problem was that the advancement of jaw wasn't visible.
It was Pagnoni and the problem was that he didn't need bimax at all but the surgeon agreed to operate on him anyway

• +1
Reactions: Pumanator and Deleted member 6873

u live in the Netherlands right, shouldnt ur healthcare cover surgery if u got 7mm overbite jfl? just say u got medical issues cause (TMJ, jaw pain etc) of it and get the surgery done by a dutch surgeon why travel aboard and risk failure?

• +1
u live in the Netherlands right, shouldnt ur healthcare cover surgery if u got 7mm overbite jfl? just say u got medical issues cause (TMJ, jaw pain etc) of it and get the surgery done by a dutch surgeon why travel aboard and risk failure?
Sadly orthos are very fucking conservative with surgeries here, and the strange thing is especially from the front i dont look recessed or smtn, however my lower third height is pretty bad tho.

• +1
Reactions: Whaddup
See these photos:
View attachment 917585
View attachment 917586
View attachment 917587
View attachment 917592

Jfl Chico needs bimax asap.

• JFL
Sadly orthos are very fucking conservative with surgeries here, and the strange thing is especially from the front i dont look recessed or smtn, however my lower third height is pretty bad tho.

ik kom zelf ook uit NL man en heb hetzelfde probleem als jij alleen ben nog niet naar de tandarts/ortho gegaan om te meten hoeveel mm overbite ik nou daadwerkelijk heb lol. maar ortho heeft niks te maken met de operatie toch want dat wordt door de kaakchirurg uitgevoerd dus je kan aan hem vertellen dat je graag slight advancement of the mandible wilt om de 7 mm beet te corrigeren maar je moet er wel bij zeggen dat je er last van hebt want als je het puur voor de uiterlijk doet gaan ze je denk ik niet serieus nemen jfl. heb je trouwens de keuze om zelf een kaakchirurg binnen NL te kiezen zodra je zorgverzekering groen licht geeft voor de operatie?

• +1
Reactions: coolguy1, Pumanator and Deleted member 6873
ik kom zelf ook uit NL man en heb hetzelfde probleem als jij alleen ben nog niet naar de tandarts/ortho gegaan om te meten hoeveel mm overbite ik nou daadwerkelijk heb lol. maar ortho heeft niks te maken met de operatie toch want dat wordt door de kaakchirurg uitgevoerd dus je kan aan hem vertellen dat je graag slight advancement of the mandible wilt om de 7 mm beet te corrigeren maar je moet er wel bij zeggen dat je er last van hebt want als je het puur voor de uiterlijk doet gaan ze je denk ik niet serieus nemen jfl. heb je trouwens de keuze om zelf een kaakchirurg binnen NL te kiezen zodra je zorgverzekering groen licht geeft voor de operatie?

zelf merk ik ook niks van recession en chin projection is ook goed alleen mijn beet is fucked up teveel overlapping

• +1
Reactions: Deleted member 6873
Nou ja kijk, het probleem in Nederland is is dat de enige (wat ik gezien heb) die een BSSO o.i.d. doen normale ziekenhuizen zijn, daarvoor moet een Orthodontist wel groenlicht geven.

Zo iemand als Defranq, Zarrinbal etc zijn prive klinieken daarom zal je eerder zelf voor een operatie moeten betalen, maar je krijgt er dan wel een stuk beter esthetisch resultaat uit omdat de Nederlandse ziekenhuizen in zo'n geval alleen naar medisch nut kijken en niet zozeer esthetische resultaten

• +1
Reactions: Whaddup
Nou ja kijk, het probleem in Nederland is is dat de enige (wat ik gezien heb) die een BSSO o.i.d. doen normale ziekenhuizen zijn, daarvoor moet een Orthodontist wel groenlicht geven.

Zo iemand als Defranq, Zarrinbal etc zijn prive klinieken daarom zal je eerder zelf voor een operatie moeten betalen, maar je krijgt er dan wel een stuk beter esthetisch resultaat uit omdat de Nederlandse ziekenhuizen in zo'n geval alleen naar medisch nut kijken en niet zozeer esthetische resultaten

klopt ik begrijp dat zulke personen zoals Defranq enzv. je uiterlijk willen verbeteren maar BSSO is alleen lower jaw toch dus personen zoals wij die alleen slight advancement van de lower jaw nodig hebben kunnen ook gewoon in NL deze operatie laten uitvoeren bijv. die 7mm overbeet wordt gecorrigeerd door enkel de onderkaak zo veel mogelijk naar voren te brengen plus het wordt vergoed. mijn punt is omdat wij alleen BSSO nodig hebben wordt je uiterlijk sowieso verbeterd of je het nou in het buitenland doet of in je eigen land want 7 mm wordt als veel overlap beschouwt he

• +1
Reactions: coolguy1, Pumanator and Deleted member 6873
klopt ik begrijp dat zulke personen zoals Defranq enzv. je uiterlijk willen verbeteren maar BSSO is alleen lower jaw toch dus personen zoals wij die alleen slight advancement van de lower jaw nodig hebben kunnen ook gewoon in NL deze operatie laten uitvoeren bijv. die 7mm overbeet wordt gecorrigeerd door enkel de onderkaak zo veel mogelijk naar voren te brengen plus het wordt vergoed. mijn punt is omdat wij alleen BSSO nodig hebben wordt je uiterlijk sowieso verbeterd of je het nou in het buitenland doet of in je eigen land want 7 mm wordt als veel overlap beschouwt he
Ik snap waar je vandaan komt alleen ik doe er liever ook nog genio bij (heb Ramieri op whatsapp gesproken hij reageerde in 1 minuut lmao) alleen ik wil graag vertical lengte erbij tbh, en heb al eens bij de ortho hier het idee van chirurgie laten vallen en dat was een grote nee. Maar jouw ortho is niet mijn ortho, dus alsnog proberen man! Maar voor de esthetisch beste resultaten zijn chirurgen als Zarrinbal etc altijd superieur

• +1
Reactions: Pumanator and Whaddup
Nederlandse orthos en tandartsen geven bijna geen input. Ikzelf heb een lichte overbijt, grote recession vanaf de zijkant en mijn bovenste tandenrij staat ongeveer 5 a 10 graden scheef, waardoor mijn uitlijning van mijn onder en boven gebit telkens slechter wordt. Op dit moment zit er bijna 1 hele tand tussen onder en bovenste tandenrij.
Door de scheve tandenrij gaat ook mijn mond in een soort van s beweging open, waar hij halverwege opeens de perfect uitgelijnd staat en aan het einde weer terug gaat.
Dat heeft wel redelijke impact op de symmetrie van mijn gezicht. Ik heb meerdere consults gehad in Nederland. Tot nu toe heeft geen een medische professional mij überhaupt antwoord gegeven hoe ik het kon fixen. Kreeg alleen een hele preek, ja niemand is symmetrisch. Ik zie geen medische noodzaak om te fixen etc. Geen professional die zo transparant tegen me was om te vertellen hoe het gefixed kon worden met voor- en nadelen zodat ik zelf de afweging kon maken om het te fixen. Pas toen ik consults had bij kaak chirurgen kreeg ik pas eerlijk antwoord.

In Nederland zijn de meeste chirurgen geen voorstander van om extra risico's te nemen voor aesthetische doelen. Een maat van mij heeft een lichte onderbijt. De ortho stelde voor om zijn onderkaak naar achteren te verplaatsen om ze mooi passend te maken. Het alternatief om de bovenste kaak naar voren te verplaatsen werd niet eens verteld.

Last edited:
  • +1
Reactions: coolguy1, Whaddup and Deleted member 6873